0530 708 54 54
24 Şubat 2019 Pazar 08:00:00 - Güncelleme:24 Şubat 2019 Pazar 08:00:00

'Türkiye'nin çabasına destek olun'

Başkan Erdoğan, Kahramanmaraş mitinginde Suriyeli sığınmacıların ülkelerine dönmek istediğini belirtti, Avrupa ve ABD'ye, “Gelin Münbiç'i asli sahiplerine verelim” diye seslendi.

Devlet Başkanı ve AK Parti Genel Başkanı Erdoğan İstanbul'daki temel atma töreninden sonra Kahramanmaraş'a giderek Müftülük Meyedanı'nda düzenlenen mitingde vatandaşlara hitap etti. Erdoğan, Suriye'de oluşturulması planlanan güvenli bölge konusuyla ilgili “Buradan Avrupa ve Amerika başta olmak üzere tüm dünyaya sesleniyorum. Gelin bizim bu çabamıza destek olun. Bölgedeki terör örgütü bu insanlara asla güven vermiyor. Gelin Münbiç'i sahiplerine teslim edelim” çağrısında bulundu.

BÖLGEDE ÇÖZÜM TÜRKİYE'DİR

“Bugün Avrupa halkları kendi topraklarında huzur ve güven içinde yaşıyorsa Türkiye'nin ve Türk milletinin fedakarlığı sayesindedir” diyen Erdoğan sözlerini şöyle sürdürdü: “Ama biz bu fedakarlığı ilanihaye yapacak değiliz. Ülkemizdeki Suriyeli kardeşlerimiz de kendi evlerini, vatanlarını özlüyor. Bir an önce vatandalarına dönmek istiyor. Peki çözüm nedir? Çözüm Türkiye'dir. Suriye'den kaçanların geri döndükleri yerler Türkiye'nin güvenli hale getirdiği yerlerdir. Şu ana kadar 311 bin Suriyeli kardeşimiz bu bölgelere geri döndü. Biz diyoruz ki; gelin İdlib bölgesini tamamen güvenli hale getirelim.

RUSYA VE İRANLA GÖRÜŞME

Bunun için Rusya ve İran'la görüşüyoruz, ciddi mesafe de katettik. Biz diyoruz ki gelin Münbiç'i Türkiye'nin güvencesinde asli sahiplerine verelim. En az yarım milyon Suriyeli geri dönmek için Türkiye’nin bölgeyi güvenli hale getirmesini bekliyor. Aynı şekilde Fırat'ın doğusunu güvenli hale getirdiğimizde milyonlarca Suriyeli ülkesine dönecek.

YANIMIZDA KİMSEYİ BULAMADIK

Suriye halkı açısından DEAŞ'la YPG'nin hiçbir farkı yoktur. Terör örgütleri Suriye sınırımızın öte tarafından saldırmaya başladıklarında yanımızda kimseyi bulamadık. Güya müttefiklerimiz bırakın destek olmayı hava savunma sistemlerini söküp götürdüler. Bize kolaylık sağlanmazsa her şart altında bunu kendi imkanlarımızla gerçekleştirmeye kararlıyız.”

BATI'YA GÜVENLİ BÖLGE MESAJI

Erdoğan, Kahramanmaraş Müftülük Meydanı'nı dolduran onbinlere hitap etti. Erdoğan, “Maraş'ı kahraman kılan şehitlerimizi, gazilerimizi, koç yiğitleri selamlıyorum. Bu vesileyle yine bir seçim arifesinde Kahramanmaraş dağlarında hâlâ aydınlanmamış yönleri olan elim bir kazada hayatını kaybeden değerli kardeşim Muhsin Yazıcıoğlu'nu rahmetle yad ediyorum” dedi.

Erdoğan, Kahramanmaraş'ta 3 bin 270 konut projesini hayata geçirdiklerini, imar barışıyla 144 bin 556 vatandaşın sorununu da çözdüklerini söyledi.

KAHRAMANMARAŞ HIZLI TRENLE BULUŞUYOR

Erdoğan, Nurdağı'ndan geçen Mersin-Gaziantep hızlı tren hattından Kahramanmaraş'a bağlantı yapılacağını, çalışmaların devam ettiğini açıkladı.

AK Parti Genel Başkanı Erdoğan Müftülük Meydanı'nı dolduran onbinlere hızlı tren müjdesi verdi. Erdoğan, “Kahramanmaraş'ı hızlı trenle buluşturuyoruz. Nurdağı'ndan geçen Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hattından Kahramanmaraş'a bağlantı yapıyoruz. Etüt çalışmalarına devam ediyoruz” açıklamasında bulundu. Erdoğan, Kahramanmaraş'a yapılan yatırımları şöyle sıraladı: “Kahramanmaraş için de bir millet bahçemiz var. Toplam bir milyon metrekarelik alana yapılacak millet bahçemizin proje çalışmaları devam ediyor. Kahramanmaraş’ta 3 bin 270 konut projesini hayata geçirdik. Havalimanına yıllık 2 milyon kapasiteli yeni bir terminal binası inşa ettik. Maraşlı işadamlarımıza, girişimcilerimize yaklaşık 3 katrilyon tutarında yatırım teşviki verdik. Dokuma yatırımlarının bölgesel teşvik kapsamına alınmasıyla ilgili Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'mız çalışmalarını tamamladı. Yakında bu konuyla ilgili Cumhurbaşkanlığı Kararnamesini yayımlıyoruz. “

Etiketler :
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanan aydınlatma metnimizi okumak için buraya, mevzuata uygun çerez politikamızla ilgili detaylı bilgi almak için buraya, gizlilik politikamızla ilgili detaylı bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.